Eksplozivi su nezaobilazan dio akcijskih blockbustera koji teoriju velikog praska vole primjenjivati u praksi. Početkom devedesetih kucnuo je čas da se bombaši prometnu u glavne likove takvih filmova, baš u vrijeme kad je među hollywoodskim studijima vladalo natjecanje tko će detonirati veću eksploziju na kinoplatnu, a Mel Gibson prerezao krivu žicu na početku "Smrtonosnog oružja 3".
Bombe je deaktivirao budući "Bond" Pierce Brosnan u "Živoj žici" i najavio trend bombaških akcijskih trilera koji je eksplodirao 1994., počevši s "Brzinom" i zaključno sa "Specijalistom". Između njih smjestio se eksplozivni "Blown Away", preveden kao "Odbrojavanje" (bolje bi bilo "Razneseni"), i to se odrazilo na njegovu box-office prođu.
"Blown Away" je krenuo u američka kina nedugo nakon što je "Speed" ostvario golemi uspjeh, a nije pomoglo ni otvaranje filma dva tjedna uoči "True Lies", tj. mjesec dana prije "Clear and Present Danger". Pored zvučnije konkurencije "Odbrojavanje" nije došlo do izražaja ni u hrvatskim kinima.
Za "Brzinom" i "Istinitim lažima" formirali su se redovi za ulaznice u kinu "Central", a za "Blown Away" karta se mogla kupiti takoreći netom pred projekciju u "Marjana". No, za prave ljubitelje dobrih akcijskih trilera "Odbrojavanje" je već tada bilo nepravedno podcijenjeno i kandidat za (budući) mini-klasik žanra devedesetih, što je i postalo.
(Piro)tehnički potkovani redatelj Stephen Hopkins, poznat po jednako podcijenjenim filmovima "Predator 2" i "Duh i tama", potpalio je dugi fitilj i snimio bombastičan blockbuster podjednako snažnog akcijsko-trilerskog i dramskog naboja s nekima od najboljih eksplozija u povijesti kinematografije, kako i priliči naslovu "Blown Away".
Napetu igru mačke i miša između junaka i negativaca, osobito popularnu u datom razdoblju (npr. "Na vatrenoj liniji"), film je prebacio na bombaški teren i načinio dinamitnom. Junak je policajac iz bostonskog odreda za uklanjanje bombi, a negativac ludi bombaš kadar stvoriti bombu od "vegete", luđi i sposobniji od Dennisa Hoppera u "Speedu".
"Lakše je izbjegavati metke nego bombe", čujemo u filmu, što objašnjava manjak heroja poput Jimmyja Dovea kojeg, k tome, glumi Jeff Bridges u svom prvom akcijskojunačkom izdanju (najviše što se približio akciji bilo je u "Kalibru 22 za specijalista") i doživljava vatreno krštenje. Dove je i prilično kompleksan akcijski lik.
On naizgled voli biti junak i naglavačke uskače u akciju deaktiviranja najopasnijih bombi kao kakav "adrenalin junkie", čak i pokazuje solidan biceps u jednoj sceni kako bi Bridges dokazao da može biti akcijaš. Međutim, deaktiviranje bombi za Dovea je svojevrsna pokora, potraga za oprostom za mračnu, nikad zakopanu prošlost u Irskoj, gdje ga je kao mladića, Liama McGivneyja (njegovo pravo ime), regrutirao terorist Ryan Gaerity (Tommy Lee Jones), "prelud za IRA-u".
Razišli su se nakon što je McGivney odlučio spasiti civile koje je Gaerity htio raznijeti, prilikom čega je stradala jedna njima bliska osoba, a potonji završio u zatvoru, odakle će godinama kasnije pobjeći u Boston i terorizirati grad koji je 2013. doživio stvarni bombaški napad tijekom trkačkog maratona.
Kad Gaerty vidi nekadašnjeg pajdaša na TV-u, sve za njega stane (klasičan "bad guy" trenutak devedesetih) i planiranje osvete može početi. "Stvorit ću novu zemlju zvanu kaos i novu vladu zvanu anarhija", prijeti on i inzistira da nije "uništitelj" nego "stvoritelj".
Kao bombaška preteča Jigsawa iz "Slagalice strave", Gaerty podmeće bombe ručne izrade u formi detaljno zamišljenih stupica i diže u zrak pripadnike Doveova tima, prijeteći i njegovoj maloj obitelji (suprugu tumači Suzy Amis) u scenama akcijskog spektakla i otkucavajućeg trilera, pa i intenzivnih emocija s obzirom da u filmu glumi i Jeffov otac Lloyd Bridges u jednoj od zadnjih uloga kao Liamov ujak Max.
Ističe se impresivno orkestrirana scena "slow motion" akcije kad Dove pokušava upozoriti kolege na bombaški napad usred bijela dana, ali policijski kombi ipak spektakularno odleti u zrak i padne na vozilo, zatim jedno tenzično deaktiviranje eksploziva u slušalicama "walkmana" i aktiviranje nagazne mine (tzv. "odskočne Betty") u usporenom pokretu.
Iako tada friški oskarovac Jones ("Bjegunac") stvara negativca napadnog irskog naglaska na zlatnoj sredini njegovih zlikovaca iz "Pod opsadom" i "Batmana zauvijek", bliže teatralnom potonjem, čak i Gaerity pušta suzu prilikom Maxova stradavanja pred očima Dovea koje prethodno odražavaju vatrenu kuglu eksplozije u najboljem kadru, odličnoj posveti uvodnim prizorima "Istrebljivača". Film u nekoliko navrata kao da postaje utjelovljenje eksplozije same pa nije čudno da okršaj Dovea i Gaerityja kulminira masivnim prasnućem napuštenog broda. "Odbrojavanje" odlazi uz veliki prasak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....