StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK NA STREAMU

‘Lovci u pustoši‘: ‘Mad Max‘ iz Južne Koreje

Piše Marko Njegić
20. veljače 2024. - 23:07

Ma Dong-seok je službeno postao južnokorejska akcijska zvijezda zahvaljujući pamtljivom nastupu u apokaliptičnoj zombijevskoj akciji "Vlak za Busan". Sigurno ga se sjećate kako je zdušno devetao zombije i ušao u legendu kao rijetka korpulentnija akcijska zvijezda, slijedeći tragove koje su posijali Bud Spencer i Sammo Hung.

Otad je Dong-seok snimio tucet akcijskih filmova ove ili one podvrste (npr. "The Gangster, The Cop, The Devil"), okušao se i kao Sylvester Stallone u sportskoj drami o obaranju ruku ("Champion"), a pojavio se i u Marvelovom blockbsteru "Vječnici". Trajnu pozivnicu za Hollywood još nije dobio, ali zato nastavlja s akcijašenjem u matičnoj Južnoj Koreji.

Najnoviji glumčev film jest Netflixova futuristička akcija "Lovci u pustoši" ("Hwang-ya"/"Badland Hunters"). Koliku akcijsku povijest ima Dong-seok, sugerira predstavljanje njegova lika, lovca Nam Sama. Lik se spominje kao "onaj" Nam Sam, netko za koga su svi čuli.

Redatelj-debitant Heo Myung-haeng podiže spomenik glumcu s kojim je kao koordinator kaskadera surađivao na "Train To Busan". Zanimljivo je da "Lovce u pustoši" producentski potpisuju producenti ovogodišnjeg južnokorejskog predstavnika u utrci za Oscara, "disaster" filma "Betonska utopija" o preživjelima iz potresa koji je razorio Seul.

"Concrete Utopia" nije došao blizu Oscara, a "Badland Hunters" još su dalje od pojma oskarovskog filma kao južnokorejska verzija "Mad Maxa 2" koja podsjeća na kopije kultne futurističke akcije Georgea Millera kakvih je u osamdesetima bilo na bacanje. Ipak, potres je poveznica između "Lovaca u pustoši" i "Betonske utopije".

Radnja se odvija u Seulu u bliskoj budućnosti nakon što je potres u potpunosti razorio grad i ostatak zemlje, pretvorivši okoliš u postapokaliptičnu pustopoljinu, sve lišeniju hrane i vode, ali ne i lutajućih bandi. Nam Sam je predstavljen kao lovac koji će spasiti mladog pomoćnika Ji-wan (Lee Jun-young) od razjarenog krokodila i skratiti gmaza za glavu.

Scena uspostavlja ton filma prepunog nasilja, a zaplet starta nakon što Nam Samova surogat-kćerku (Roh Jeong-eui) otetmu sljedbenici pomahnitalog liječnika dr. Yanga (Lee Hae-jun) koji smatra da njegov rad može spasiti čovječanstvo, premda daje dovoljno razloga da se u tom posumnja.

Elementi nekakve alegorije potisnuti u drugi plan nauštrb akcije za razliku od, primjerice, prošlogodinjeg južnokorejskog futurističkog akcijskog trilera "Jung-E". Akcijske scene najvrjednija su stavka gledljivog i zaboravljivog filma uz glavnog glumca. Myung-haeng na momente pokazuje da je naučio nešto od redatelja "Vlaka za Busan" Sang-ho Yeona i počesto pregledno koreografira akcijska zbivanja.

Može li se Myung-haeng iz prikrajka nametnuti kao još jedan potencijalni budući akcijski filmaš dospio iz svijeta kaskaderstva poput Chada Stahelskog ("John Wick"), Davida Leitcha ("Atomska plavuša") i Sama Hargravea ("Cijena spasa")? Možda i može. No, da ostvari potencijale trebat će mu originalniji, manje formulaični film od ovoga. Usporedbe radi, "Badland Hunters" je po dometima bliži slabijem nastavku "Train To Busan" nego sjajnom originalu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 00:08