StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK U KINU

‘Canary Black‘: Kate u Zagreb, Kate iz Zagreba

Piše Marko Njegić
26. studenog 2024. - 20:10

Pojedini hrvatski gradovi znaju poslužiti kao kulisa za snimanje nekog hollywoodskog filma ili serije posljednjih godina, kao što su “Odiseja”, “Mamma Mia 2”, novi “Robin Hood”, nastavak “Čuvaj me s leđa”, “Bliss”, “Nepodnošljiva težina golemog talenta” i, naravno, “Igra prijestolja”. No, nerijetko se tu radi o nekolicini scena, a naši gradovi ili otoci često “glume” neke druge. Sa špijunskim akcijskim trilerom “Canary Black” to nije slučaj.

Film akcijskog redatelja Pierrea Morela (“District B13”, “96 sati” ili “Taken”) s hollywoodskom zvijezdom Kate Beckinsale u glavnoj ulozi snimao se 2022. u Hrvatskoj čak 55 dana, više od “Mamma Mia 2”, pa i “Hitman’s Wife’s Bodyguard”, plus nešto sitno u Sloveniji. Najviše dana otpalo je na Zagreb (50) koji glumi sam sebe i radnja se trajno seli u naš grad nakon uvodne scene u Tokiju, što “Canary Black” čini najvećom produkcijom u hrvatskoj metropoli.

FILM: Canary Black; akcijski triler; SAD, 2024. REŽIJA: Pierre Morel ULOGE: Kate Beckinsale, Ray Stevenson DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: ** 

Kamere su radile na 130 lokacija po centru grada (Trg bana Jelačića, Petra Preradovića i kralja Tomislava, tržnica Dolac, tunel Grič, Ilica, Radićeva ulica...), bilježile pucnjave, jurnjave i sudare automobila s tramvajem. Angažirano je bilo oko 350 hrvatskih filmskih djelatnika i 1200 statista, a veću ulogu hakerice Sorine ostvarila je Romina Tonković. Snimanje je donijelo veliku dobit gradu Zagrebu, vlasnicima hotela itd., dok je ukupna potrošnja u Hrvatskoj navodno iznosila oko 90 milijuna kuna.

Kad je krajem rujna izašao prvi foršpan za “Canary Black” i najavio njegovu premijeru na Amazonovu streaming servisu Prime Video 24. listopada, bilo je upitno da će hrvatska publika vidjeti zagrebačke lokacije na domaćim velikim ekranima. To se ipak dogodilo mjesec dana kasnije i “Canary Black” je krenuo u kinodistribuciju od 21. studenoga.

Zagrebačke lokacije najzanimljivija su stavka film koji je ispao generička feministička inverzija “96 sati” (junakinja s “particular set of skills” umjesto junaka, otmica supruga namjesto otmice kćerke) i kopija niza “ženskih” špijunskih akcijskih trilera novog milenija, inferiornija hitu “Salt” s Angelinom Jolie i “Atomskoj plavuši” s Charlize Theron, pa i “Jolt” s Beckinsale, otprilike u razini “Ave” s Jessicom Chastain i “Ritma tijela” s Blake Lively. 

Akcijske scene na poznatim lokacijama izazvat će interes publike, ako već ne tipizirana priča o “najboljoj” agentici Avery Graves koja je prisiljena ukrasti dosje zvan “Canary Black” iz svoje agencije, tzv. “digitalnu bombu” koja može poremetiti nacionalnu sigurnost, te okrenuti leđa nadređenima (šefa glumi pokojni Ray Stevenson u posljednjoj ulozi) ako ne želi postati udovica nakon što joj otmu supruga Davida (Rupert Friend), civila nesvjesnog čime se ona bavi.

Izuzev potjere kroz Ilicu i prilično spektakularne piruete automobila nakon sudara s tramvajem broj 12 (Ljubljanica), akcija je većinski rutinski režirana i oslikana mračnim kolornim tonovima kakve smo navikli vidjeti u istočnoeuropskim direktno-na-video akcićima, odvijajući se većinski pod okriljem noći koja može sakriti budžetske i ine oskudice.

Film je u potpunosti podređen Beckinsale i čak je odijeva u kožni mantil (Davidov poklon za Avery povodom godišnjice braka), njezin “trademark” imidž iz akcijskog serijala “Underworld”. Beckinsale je još uvijek “prava žena za posao” i u dobroj kondiciji za udaranje, trčanje i igranje bejzbola s nagaznom minom “bouncing Betty”.

Premda, čini se da su joj ovaj put u sekvencijama borbi prsa o prsa češće uskakale kaskaderke, a radila je i računalna grafika, kao u sceni kad Avery leteći ulazi u zgradu i izlazi iz nje držeći se za dron. Morel je nekako bolje iskoristio Jennifer Garner kao akcijašicu u “Peppermintu” i “Canary Black” spada među slabije filmove njegove karijere (“Gunman”, “Operativac”), a nije zabavan kao “Iz Pariza s ljubavlju”.

Tračak rijetke zabavnosti dolazi u trenucima kad Avery čita feminističku bukvicu negativcima koji je nazivaju “ludom kujom” i kaže “Više ne koristimo tu riječ kako bi opisali žene”. Iako je “Canary Black” rađen s mišlju na franšizni akcijski serijal, dvojbeno je da će se Beckinsale vratiti kao Avery nakon ovog filma za jednokratnu uporabu. Kate u Zagreb, Kate iz Zagreba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 00:24