StoryEditor
ObalaGLUHI TELEFONI

Cijevi s gradilišta oštetile 11 automobila, samo na novom Land Roveru šteta je čak deset tisuća eura, ali neki se prave ludi: ‘Kriv je dragi Bog...’

Piše Dijana Turić
21. veljače 2020. - 20:12
Aljoša špec pokazuje štetu na svom automobiluIvo Ravlić/HANZA MEDIA

Pod naletom orkanske bure koja je u Makarskoj puhala početkom mjeseca, nastradalo je i 11 automobila parkiranih pored gradske sportske dvorane, a na koje su popadale cijevi s gradilišta budućeg Trgovačkog centra Osejava, a čiji je investitor splitska tvrtka Dugiš.

Iako je od orkanske bure prošlo 13 dana, nijedan od vlasnika oštećenih vozila ne zna što učiniti, od kojeg se i čijeg osiguranja naplatiti. Kako kažu, vozaju ih ukrug k’o male debile i to svi redom, od izvođača radova do podizvođača. Jedan od Makarana, čiji su nov novcati crni Land Rover dovezen iz auto salona prije mjesec dana, oštetile cijevi od kojih je svaka teška od 150 do 200 kilograma je Aljoša Špec. Kako kazuje, šteta na novom vozilu sigurno iznosi oko 10 tisuća eura.

I moj je Mercedes stradao

- Kad sam izašao iz teretane, imao sam što i vidjeti - cijevi na mom novom Roveru koji je bio parkiran pored stabla bora. Sve mi je ‘’otišlo’’, treba promijeniti vrata, cijevi su razbile kameru na autu i branik, a s desne strane su kompletno nastale ogrebotine, odnosno točkice pa se cijela strana Rovera mora lakirati. Štetu procjenjujem na oko 10 tisuća eura i još čekam procjenitelja, a najmanja šteta na vozilu ostalih Makarana je pet tisuća kuna jer su im oštećene šajbe ili branici. Cijevi na gradilištu uopće nisu bile svezane, već su letjele k’o da su od papira - govori nam Špec, koji je odmah zvao službenike PP Makarska koji su napravili uviđaj i sada kao i svi ostali vlasnici oštećenih vozila čeka da ga zovne netko iz policije kao što i čeka zapisnik kako bi vidio je li u njemu navedeno da su cijevi bile nepropisno zaštićene. Kako kaže, onda je od radnika s gradilišta dobio telefonski broj izvjesnog Darka, poslovođe investitora.

- Taj Darko me kulturno otpilio i kazao da to nije njegov posao i da svi mi imamo svoja osiguranja te da je i njegov Mercedes isto razbijen - veli nam Špec kojeg je Darko uputio da se obrati izvođaču radova koji bi trebao imati policu osiguranja od odgovornosti putem koje bi se naplatili svi vlasnici oštećenih automobila.

image
Cijevi koje su vraćene na gradilište TC Osejava

Kako nam dalje priča Špec, sada svi čekaju policiju i procjenitelje štete svojih osiguranja koji trebaju dovršiti zapisnik.

- Samo oko mog auta bile su četiri cijevi, a oko ostalih sigurno 10. Stvar je u tome što se sada svi prave ludi i izvođač Terra plant i vlasnik cijevi koji je kazao da sada traži policu osiguranja od odgovornosti jer ne zna gdje je. Još su i bezobrazni i nečuveno je da mi jedan poslovođa kaže da što ja imam njega pitati i spusti mi slušalicu. Prestrašno, ja to ne mogu shvatiti. Da nas je bar sve netko pozvao na sastanak radi dogovora oko obeštećenja ili da su nam ponudili neki dogovor i ispričali se. Ma ništa, Ne znamo što bismo trebali raditi - tvrdi Špec.

Čekam zapisnik

Pored dvorane smo zatekli i Antonija Kapovića čiji su automobil kombi Peugeot također oštetile cijevi s gradilišta.

- Meni je oštećeno svjetlo, zadnja vrata i retrovizor i ne znam ni otprilike kolika je šteta jer sada čekam zapisnik od policije, ali svi se oglušuju jer ih ne zanima. Sada bismo svi trebali podignuti privatnu tužbu protiv izvođača radova - kaže nam Kapović, dodavši da čak nema ni osiguranje.

Cijevi su oštetile i Peugeot Mirka Selaka, vrata i sve sa strane.

Tko će vlasnicima 11 oštećenih vozila platiti nastalu štetu prvo smo upitali šefa koordinacije građenja Darka Zrilića koji se čudom načudio kada smo ga pitali ima li izvođač radova policu osiguranja od odgovornosti i hoće li se Makarani i ostali čije su automobile oštetile cijevi, moći naplatiti od osiguranja izvođača radova ili investitora.

- Ja sam jedan od najoštećenijih jer su usljed naleta bure cijevi pale na moj Mercedes koji je sada na servisu. Automobili su za vrijeme bure i padanja cijevi bili izvan gradilišta i svim vozačima šteta će se naplatiti iz njihovih osiguranja. Da je kojim slučajem bilo koje od oštećenih vozila bilo na gradilištu, e onda je to nešto drugo - kazao je Zrilić kojeg smo upitali zašto gradilište nije bilo propisno zaštićeno žičanom ogradom, već nekom narančastom mrežom, slično mreži za krumpire.

- Ma ne postoji standard da gradilište mora biti ograđeno čeličnom žicom - pojašnjava nama Zrilić.

Potom započinje igra gluhih telefona ili buka u kanalu pa smo kontaktirali i Josipa Rukavinu, voditelja gradilišta tvrtke izvođača radova Terra Plant, kojeg smo također upitali tko će vlasnicma oštećenih vozila naplatiti štetu.

Kako kazuje Rukavina, vlasnici vozila dobili su kontakt telefon podizvođača, odnosno vlasnika cijevi. Iako su nam Makarani kazali da ih ni policija niti izvođač radova nisu obavijestili o visini štete kao i njezinoj nadoknadi, Rukavina priča drugačije.

- S vlasnicima vozila sam se sve dogovorio i tu nema problema. Oni su dobili kontakt firme koja je na gradilište iskrcala cijevi i koje su oštetile automobile, ali ne mogu vam reći ime te tvrtke. To što kažete da gradilište nije bilo propisno ograđeno, moram vam reći da uopće nije do ograde jer bi cijevi opet poletjele - rekao nam je Rukavina dodavši da je ‘’ta’’ tvrtka trebala zaštititi svoje cijevi.

Na koncu smo ipak saznali ime ‘’te’’ tvrtke koja je postavila cijevi na gradilište, a riječ je o “Mont commerceu” i kako nam je kazao inženjer i voditelj radova Stipe Bekavac, u ovom slučaju nitko nije kriv, policija je napravila očevid i sve će riješiti osiguranje gradilišta. Inače, cijevi su služile za uvođenje vode i kanalizacije u trgovački centar.

Žao mi je ljudi

- Iskreno, žao mi je ljudi čija su vozila oštetile cijevi s gradilišta i ja nikoga ne krivim. I nije moj posao tražiti krivca. Kriv je dragi Bog koji je poslao buru i ništa vam konkretno više ne mogu reći - istaknuo je Bekavac.

U potrazi za onim tko će naplatiti materijalnu štetu na vozilima, došli smo do zagrebačke tvrtke Kap 4 koja provodi nadzor radova na gradilištu. Nakon što smo djelatnici koja nam se javila na telefon ispričali o čemu je riječ, kazala nam je da nema nikoga u uredu i da će nam se glavni i odgovorni u tvrtki javiti. Ali, kako smo i pretpostavljali, nisu nas nazvali.

Policija: Nema kaznenih djela ni prekršaja


Kako stoji u službenom izvješću Odjela za odnose s javnošću PU splitsko-dalmatinske čije smo djelatnike upitali kolika je procijenjena šteta na vozilima i kakva je daljnja procedura, odnosno hoće li se vlasnici oštećenih vozila moći naplatiti od investitora budućeg trgovačkog centra, 5. veljače je pored gradske sportske dvorane u večernjim satima evidentirano 11 oštećenja vozila.

- Tom prilikom nisu utvrđeni elementi kaznenog djela niti prekršaja čiji progon se poduzima po službenoj dužnosti. Policijski službenici su evidentirali navedena oštećenja, te su na zahtjev, strankama izdane potvrde - stoji u dopisu PU splitsko-dalmatinske.

#MAKARSKA

Izdvojeno