Natemelju prijedloga Vladine komisije, prihvaćena je Končarova ponuda zakupnju 1.177.014 dionica Brodotrogira, a prvi potpredsjednik Vlade iministar gospodarstva Radimir Čačić istaknuo je da su oba ponuditeljadala kvalitetna korporativna jamstva u iznosu od 70 i 75 milijuna kuna.
More Trogir poduzetnika Slobodana Ljubičića nudio je izgradnjunovog sadržaja i djelatnosti koje su najprimjerenije lokaciji trogirskogbrodogradilišta, a nakon završetka projekta bilo bi novozaposlenonajmanje tisuću ljudi. Ulaganja bi u prvih pet godina iznosila 260milijuna eura, dok bi konačna ulaganja dosegnula 580 milijuna eura.
Što se tiče Kermas energije, radi se o transformiranoj ponudiKončarovih Jadranskih ulaganja iz prethodnog pokušaja privatizacije kojase više orijentira na proces nove brodogradnje.
Sadašnji broj od 1239 radnika smanjio bi se tijekom ove godine za 239 radnika, a u idućih pet godina za još 105 radnika.
U brodogradnji bi se pretežno zadržao najveći broj ljudi, aliide se i u turističku ponudu - marinu, servisnu bazu iposlovno-turističku zonu.
Čačić je ocijenio kako je Ljubičićev projekt "višedeveloperski", a Končarov "više industrijski". Osobno mi je bližideveloperski projekt, kazao je, ali komisija je odlučila drugačije, jerKončarova ponuda značajnije predviđa zadržavanje brodograđevnedjelatnosti.
Premijer Zoran Milanović istaknuo je kako je prijedlog komisijejedno, a politička odluka Vlade drugo. "Bez obzira na afinitete,odlučili smo se za prijedlog koji jamči zadržavanje industrijskeproizvodnje, uglavnom proizvodnje brodova", rekao je.
Pohvalio je Čačića i njegove suradnike koji pola godine, podpritiskom vremena, ekonomske i financijske krize i obaveza preuzetihpred EU, pokušavaju naći rješenje za brodogradnju, što nitko u zadnjih20 godina nije ozbiljnije pokušao napraviti.
Vremena za čekanje nema, a stvari zasad čak izgledajupreružičasto. Budućnost je teška i neizvjesna, tako da nove vlasnikebrodogradilišta čeka velika borba za opstanak na tržištu, ocijenio jeMilanović.
Brodotrogir pozdravio odluku Vlade o prodaji tog brodogradilišta Končaru Uprava Brodotrogira pozdravila je današnju odluku Vlade da se to brodogradilište proda tvrtki Kermas energija poduzetnika Danka Končara. Brodotrogirova uprava je ocijenila da se ponuda Končareve tvrtke Karmas energija temelji "na određenom programu restruktiuriranja Brodotrogira, a glavna značajka je održati i unaprijediti brodogradnju kao temeljnu djelatnost". Svaki investitor koji prihvaća naš program restrukturiranja je dobrodošao i mi ga prihvaćamo, ističu iz Brodotrogira. "Zato i pozdravljamo ovu odluku Vlade jer to je baš ono što se želi napraviti na ovom prostoru brodogradilišta. Uz zadržavanje brodograđevne djelatnosti to podrazumijeva i investiranje u tehnologinu, reduciranje površine predviđene za gradnju brodova i niz drugih aktivnosti kao što je marina, servis, vezovi za superjahte i njihovo servisiranje, kompatibilne djelatnosti uz brodogradnju, diversifikacija dijela proizvodnje i dijela kapaciteta", navodi se u priopćenju službe za odnose s javnošću trogirskog brodogradilišta. Čačić uvjeren u uspješan završetak restrukturiranja i privatizacije brodogradnje Vladinim odlukama s današnje sjednice da se Brodotrogir proda Kemras energiji te informacijom o prijedlogu ugovora o prodaji i prijenosu dionica Brodosplita zaokružen je koncept rješenja brodogradnje, izjavio je danas prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić koji je uvjeren da će proces restrukturiranja i privatizacije hrvatskih brodogradilišta uspješno završiti. "Uvjeren sam da ćemo cijeli proces dovršiti. Onda je na privatnim vlasnicima da ulože maksimalne napore i dokažu se na tržištu", rekao je Čačić na konferenciji za novinare na kojoj je detaljno govorio o procesu sanacije i restruktuiranja brodogradnje za koje je u razdoblju od 1992. do 2012. utrošeno 28,4 milijarde kuna, a u idućih će pet godina država za restrukturiranje trebati izdvojiti još oko 2,5 milijarde kuna. Čačić je detaljno govorio i o odlukama Vlade u ovoj godini, od odluka o rješavanju imovinsko-pravnih pitanja (vezano za pomorsko dobro) te zakonske podloge za preuzimanje 9,3 milijarde kuna dugova pokrivenih državnim jamstvima u javni dug, do pojedinačnih odluka za svako brodogradilište. Vlada je danas odlučila da će se Brodotrogir prodati tvrtki Kermas energija, poduzetnika Danka Končara s kojim će početi razgovori o samom ugovoru, a informirana je i o prijedlogu ugovora o prodaji i prijenosu dionica Brodosplita samoborskom DIV-u. Potpis ugovora s DIV-om uslijedit će nakon što se dobije i službena potvrda Bruxellesa, a koja se, kaže zamjenica ministra gospodarstva Tamara Obradović Mazal, očekuje 24. srpnja. Čačić kaže i kako je vrlo izgledno da će uspjeti privatizacija pulskog Uljanika, a što je preduvjet za privatizaciju riječkog 3. maja. Prva faza privatizacije Uljanika je prodaja dionica radnicima i to je započelo u ponedjeljak, 16. srpnja, a da bi taj proces uspio potrebno je da radnici kupe najmanje 39,04 posto dionica. "Do sada je od ciljanog broja iskazan interes za kupnju 70,52 posto tog paketa, pa je vrlo izgledno da će privatizacija Uljanika uspjeti", kazao je Čačić. Prodaja dionica radnicima trajat će do 26. srpnja, a nakon toga će uslijediti i dokapitalizacija pulskog brodogradilišta. Kada će to biti još se točno ne zna i u tom će se procesu, kako je rečeno, poštovati pravila Zagrebačke burze. Brodogradilište Kraljevica je u stečaju, a isplaćena su potraživanja 450 zaposlenih, riješen problem oko preuzimanja dva broda, namireno 60 posto svih potraživanja dobavljača i kooperanata, itd. Po podacima Ministarstva gospodarstva, za sanaciju i potpore brodogradnji je od 1992. do 2012. godine uloženo 28,37 milijardi kuna, odnosno građani su prosječno godišnje za brodogradnju davali 1,4 milijarde kuna. "Taj je novac završio u nečijim džepovima. Nešto od toga je na sudu, puno toga nije. Milijarde su građani platili i još ćemo platiti. Razumijem ogorčenje onih kojima je 'krava muzara', a to su građani ove zemlje, prekinula to plaćanje", kazao je Čačić. Napominje kako će biti napora da se to zaustavi, a uvjeren je kako će se cijeli proces uspjeti dovesti do kraja. Podsjećajući kako je pulski Uljanik jedini pozitivno poslovao i dobilo najmanje potpora, Čačić je kazao kako se očito ne radi o cijelom sustavu, već o nesposobnosti uprava tih brodogradilišta da upravljaju poslovnim procesima. Ilustrirao je to i primjerom iz brodogradilišta Kraljevica u kojemu je od 450 radnika bilo tek sedam zavarivača, a pritom su samo dva imala licencu za zavarivanje. Čačić je bivšu Vladu optužio da, nakon što je dobila "zeleno svjetlo" za programe restrukturiranja brodogradnje i 30. lipnja prošle godine zatvorila pristupne pregovore s EU, nije napravila apsolutno ništa u brodogradnji. Da su odluke bile donesene na vrijeme, i cijena koju treba platiti u idućih pet godina bila bi milijardu kuna manja, jer se za toliko povećao trošak restrukturiranja. U idućih pet godina, do 2017. za restrukturiranje trebati izdvojiti još oko 2,5 milijardi kuna, ili godišnje oko 500 milijuna kuna, rekao je. Čačić je najavio i da će država nakon završenog restrukturiranja pratiti brodogradnju, ali kroz dozvoljene potpore za inovacije, nove tehnologije i slično te pritom najavio da će se ići s posebnim programom HBOR-a za potporu brodogradnji, a za što će trebati kapitalno osnažiti HBOR. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....