StoryEditorOCM

'Autocesta’ u zraku: od Klisa do Splita brže na ljeto 2011.

Piše PSD.
9. veljače 2010. - 19:48

Zahuktala se izgradnja zapadnoga dvotračnog kolnika brze ceste Solin–Klis, projekta vrijednog gotovo 220 milijuna kuna, koji bi trebao biti završen do ljeta iduće godine. Splitska aglomeracija tako bi za oko godinu i pol mogla dobiti kvalitetniju vezu s autocestovnim čvorom u Dugopolju, budući da će trima prometnim trakovima voziti prema sjeveru, a novim dvama prema jugu.

Vodozaštitna zona

Na teškom i osjetljivom terenu iznad izvora rijeke Jadro, djelatnici “Konstruktor inženjeringa” već su daleko odmaknuli s izgradnjom vijadukata “Izvor Jadra”, “Mačkovac” i “Jamani”, a postavljanjem zaštitnih mreža i izgradnjom potpornih zidova pripremaju se za proboj tunela “Mačkovac”, najjužnijeg od triju tunela na 4,5 kilometara trase nove prometnice.

– Specifičnost gradilišta je težak brdski teren na zapadnim padinama Mosora koji zahtijeva veliki broj objekata. Oko 70 posto trase ovog dijela brze ceste čine objekti, i to tri tunela ukupne dužine 486 metara, osam vijadukata dugih 1516 metara, te osam velikih potpornih zidova.

Budući da se cijelo gradilište nalazi u vodozaštitnoj zoni rijeke Jadro i neposredno uz vrlo frekventnu postojeću cestu i naselja, graditelji moraju biti vrlo oprezni prilikom miniranja zbog opasnosti od odronjavanja, a posebna će se pozornost posvetiti zatvorenom sustavu odvodnje oborinskih voda. Izgradnja ove ceste je tri puta kompliciranija od autoceste, moramo paziti na ljude, prirodu i postojeće instalacije – kaže dipl. ing. građ. Tonči Ljubetić, glavni inženjer projekta iz Hrvatskih cesta.


Inženjerska ekipa koja vodi gradilište, na čijem su sjevernom dijelu angažirani i radnici “Hidroelektre-niskogradnje”, tvrdi kako je razina prometa na brzoj cesti već dosegnula brojke koje su bliže – autocesti. Naime, prosječni dnevni promet tijekom 2008. godine iznosio je 15.800 vozila, što je znatno više nego na većini dionica Dalmatine kroz Liku i Dalmaciju.

– Na gradilištu su angažirani iskusni “Konstruktorovi” radnici, armirači i tesari, koji su zaslužni za izgradnju brojnih autocesta, od Dalmacije i Like do Gorskog kotara. Koncentrirani smo na južnom dijelu trase buduće ceste i sada radimo iznad izvora Jadra, na terenu punom iznenađenja na kojem se miješaju razne vrste podloge, od čvrstih do rastresitih laporastih materijala iz kojih izbija i voda – ističe dipl. ing. građ. Joško Čupić, šef “Konstruktorova” dijela gradilišta.

Glavni nadzornik za objekte, Ivan Oršulić iz IGH-a, zadovoljan je do sada obavljenim radovima, te naglašava kako je pred graditeljima još mnogo izazova i na sjevernom dijelu buduće prometnice kojom se svladava kliški prijevoj kao prirodna prepreka kvalitetnijem povezivanju Splita s ostatkom Hrvatske.

gordan zubčić

Deset godina za tri traka

Izgradnja trotračne brze ceste Solin–Klis počela je još 1989. godine, ali je zaustavljena početkom Domovinskog rata. Do tada su probijeni svi tuneli i izgrađeni svi vijadukti, ali su se građevinari vratili na teren tek potkraj 90-ih, pa je prometnica puštena u promet 1999. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 00:45