SARA BLAKELY

Posao koji danas vrijedi milijarde izgradila je sasvim sama. Tajnu uspjeha rado otkriva svim ženama: nemojte se bojati neuspjeha i neugodnosti!

Piše Tihana Marović
Foto Backgrid/Backgrid Usa/Profimedia
31. ožujka 2021. - 09:16

Ako imate sjajnu ideju i htjeli biste početi od nule, a muči vas mali milijun mogućih problema, uzor bi vam mogla biti Sara Blakely - vlasnica i osnivačica kompanije Spanx. Blakley je žena koja je bez obiteljskog bogatstva, bez bogatog supruga i bez ikakvih investitora, uspjela razviti biznis koji danas vrijedi više od milijardu dolara.

Suočavala se i s neuspjesima, ali nije odustajala. Trud i upornost, u njenom su se slučaju, isplatili. Naravno, kao u bajci, kada je sve postigla sama, pronašla je i ljubav svog života.

Sara je rođena 1971. godine na Floridi. Otac joj je po zanimanju odvjetnik, a majka umjetnica. Od malih nogu pokazivala je poduzetnički duh. Recimo, za Halloween je od svog doma pravila kuću strave, a od susjeda naplaćivala ulaz.

Na prijamnom ispitu za studij prava nije prošla dva puta, pa je morala promijeniti planove. Upisala je komunikacijski smjer na Sveučilištu u Floridi.

image
Bez obiteljskog bogatstva, bez bogatog supruga i bez ikakvih investitora, Blakley je uspjela razviti biznis koji danas vrijedi više od milijardu dolara
Robyn Beck

Nakon završetka fakulteta, nije mogla pronaći posao, pa je radila u zabavnom parku Disney World. Ubrzo je dobila posao u kompaniji Danka koja je prodavala uredske potrepštine, gdje je prodavala faks uređaje od vrata do vrata. Nije odustajala i brzo je dobivala unapređenja.

- Dok smo odrastali, za vrijeme večere, otac je uvijek pitao mene i brata u čemu danas nismo uspjeli. Dao mi je poseban dar u životu, a to je da sam bila prisiljena redefinirati svoje razmišljanje o neuspjehu. Danas za mene neuspjeh znači uopće ne pokušavati - kasnije je pojasnila.

Kako je radila kao prodavačica, morala je nositi hulahupke. Svidio joj je način kako gornji dio čarapa oblikuje njeno tijelo, ali joj se nije svidjela činjenica da ih je morala nositi na otvorene cipele. Tako je jednu večer, prije odlaska na zabavu, odrezala donji dio hulahupki i obukla ih ispod hlača. Ideja o steznim hulahupkama bez prstiju je rođena!

Ideju je predstavljala proizvođačima i svaki put bila odbijena. No, ipak je dobila poziv od jednog proizvođača koji se predomislio i odlučio poduprijeti njezin koncept i to samo zbog toga što su mu to savjetovale njegove kćeri, koje je ideja oduševila. Provela je dvije godine planirajući lansiranje svog proizvoda, razvijala ga je uz vlastitu ušteđevinu od pet tisuća dolara.

image
Godine 2006. osnovala je zakladu Sara Blakely. Cilj zaklade je bio pomoći ženama da postanu poduzetnice pa tako zaklada pruža razne edukacije i programe usavršavanja.
Robyn Beck

Prve stezne hulahupke bez prstiju su nosile Blakely, njena majka i prijateljice te ih je pomoću njihovog, ali i osobnog iskustva dalje razvijala. Tako je otkrila da su sve dotadašnje čarape koristile istu veličinu pojasa pa je odlučila napraviti različite veličine.

Nakon što je patentirala izum, radila je dalje na dizajnu pakiranja. Osim što je koristila crvenu boju za pakiranje proizvoda, koristila je i animirane likove triju žena različitog izgleda, što do tada nitko od proizvođača u industriji nije napravio.

Sav taj trud i ulaganje u razvoj proizvoda su se isplatili jer je uspjela dogovoriti sastanak s predstavnicima grupacije Neiman Marcus. Ubrzo se proizvod našao na policama sedam trgovina u sedam različitih gradova.

Čak je poslala košaru s proizvodom i Oprah Winfrey s objašnjenjem svoje ideje. Baš kada joj je ponestalo novaca i prijatelja, zvala ju je Oprah.

Ona je, naime, u svojoj emisiji nazvala Spanx jednom od njezinih najdražih stvari ikada, što je dovelo do nevjerojatnog porasta u prodaji. Kako je prodaja rasla, ubrzo su se za proizvod zainteresirale i ostale trgovine.

Prvu godinu prodaje proizvodi Spanx su se prodali u vrijednosti od četiri milijuna dolara, a drugu godinu već 10 milijuna. Ubrzo je potpisala ugovor sa shopping kanalom QVC. U prvih šest minuta prodalo se više od 8000 hulahupki.

Godine 2006. Blakely je osnovala zakladu Sara Blakely. Cilj zaklade je bio pomoći ženama da postanu poduzetnice pa tako zaklada pruža razne edukacije i programe usavršavanja. Danas sudjeluje u brojnim akcijama pomoći za žene. Njena poruka je i dalje ista:

- Dvije stvari kojih se ljudi najviše boje su strah od neuspjeha i strah od neugodnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 13:41