ZELENO JE HIT

Pero® proizvodi napravili su sjajne promjene u hrvatskim kućanstvima: sada čistimo ekološki, s guštom, uz mirise mediteranskog bilja

Piše Tihana Marović
Foto Privatna arhiva
19. travnja 2021. - 12:32

Kada govorimo o ekološki prihvatljivim proizvodima na domaćem tržištu nemoguće je zaobići brend pero® obitelji Ćiković. Idejni začetnik tvrtke koja se bavi proizvodnom sredstava za čišćenje je Davor, a njegova supruga Amina Othman Ćiković ispričala nam je njihovu sjajnu priču o tome kako se ipak može živjeti od nečeg što te ispunjava, ali i čini svijet boljim, kvalitetnijim i održivijim mjestom za život.

Usred korone dobili su vijest da će njihov pero® zero projekt biti financiran kroz program ACT grupe i Philip Morrisa "Pokreni nešto svoje". U pitanju je program potpore poduzetničkim projektima u Hrvatskoj, namijenjen poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima, a pero® ideja jedna je od šest koje su osvojile žiri programa, te su dobili bespovratnu financijsku potporu u iznosu od 74 tisuće kuna, kao i promociju i kontinuiranu savjetodavnu podršku. Evo kako je pero® nastao.

image
Kada govorimo o ekološki prihvatljivim proizvodima na domaćem tržištu nemoguće je zaobići brend pero®
Privatna arhiva


- Pero® je, kako se često znamo šaliti, Davorovo i moje prvo dijete. Upoznali smo se u Zagrebu, tijekom studija na Agronomskom fakultetu, oboje smo bili apsolventi i imali slobodnog vremena, a uz naša druženja on je čistio, čistio... i čistio.

Bilo mi je nevjerojatno da netko čisti “s guštom”, pjevušeći. Ideja o proizvodnji prirodnih sredstava za čišćenje došla mu je kao očekivani rasplet zamršene situacije u kojoj nezaposlen cijele dane ionako mućka i čisti, a meni je nedostajao osjećaj da stvaram nešto opipljivo i svijetu korisno.

I tako je priča krenula?
U 2016. godini, kada smo počinjali, ekološki proizvodi bili su tema rezervirana za uski krug ljudi. Željeli smo dotaknuti skeptike i mlade koji tek počinju čistiti. Čišćenje je omražena i dosadna kategorija i zato joj dodajemo malo zabave, ironije i smijeha kroz dizajn i marketing. Filozofija brenda spaja svjesnost i dobar stil.

image
Najmanje 85 posto svakog pero® proizvoda izrađeno je od sastojaka hrvatske proizvodnje
Privatna arhiva


No, nije krenulo baš lagano?
Naš prvi izlazak na tržište skoro je završio katastrofalno - od prijatelja s gastarbajterskim prihodima posudili smo novac. Bio je iznimno hladan zagrebački prosinac. Krenuli smo iznositi proizvode iz rentanog kombija i shvatili da su se u noći smrznuli.
S obzirom na to da su prirodni i ne koristimo nikakve aditive, sastojci su se počeli grupirati i taložiti na stijenkama. Iako to ne utječe na kvalitetu i funkcionalnost, nije bilo baš reprezentativno.

Sljedećih dana umatali smo ih u deke, utopljavali ne bi li se ponovno vratili u prvotno stanje. No, sve je prošlo super - naš prvi susret s “kupcima”, povratne informacije, pozitiva, oduševljenje... Dobili smo što nam je bilo potrebno da sami sebi kažemo da idemo dalje.

image
- Usredotočeni smo na pružanje eco-tech rješenja koja omogućuju održivost, ali istodobno omogućuju da eko bude zabavno i hip - tvrde Ćikovići
Privatna arhiva


Šira javnost brzo je prihvatila vaše ekološke proizvode?
U početku smo neprestano pričali, prezentirali, uvjeravali sumnjičave da proizvodi rade iako su prirodni - a onda je na društvenim mrežama krenuo rasti broj pratitelja, dodjeljuju nam same petice.

Ljudi su se vraćali s izvrsnim dojmovima. Posebno nas oduševljava kada nam se javljaju osobe sa zdravstvenim problemima (alergije, kožni problemi, atopijski dermatitis) sa svjedočanstvima o tome kako više ne peru s rukavicama, šalju videa kako njihova djeca čiste igračke. Oduševljeni su i nakon što su naši proizvodi postali šire dostupni u drogerijama i trgovinama.

Kako izgleda sama proizvodnja?
Biti certificirani “eko” proizvođač zahtijeva veće troškove od konvencionalne proizvodnje. Sve proizvodimo ručno, u manjim serijama, pa imamo potpunu kontrolu nad cijelim ciklusom.

Naši proizvodi za čišćenje, pranje rublja i osobnu higijenu napravljeni su isključivo od prirodnih sastojaka i ponosno nose ECOCERT certifikat. Vođeni smo filozofijom jednostavnih, pročišćenih i razumljivih formulacija - bitno nam je da naši kupci znaju što se nalazi u bočicama koje drže u rukama i unose u svoj dom.

Sirovine koje koristimo su prehrambene i farmaceutske kvalitete, poput sode bikarbone, limunske kiseline, kokosova sapuna, glicerina... Najmanje 85 posto svakog pero® proizvoda izrađeno je od sastojaka hrvatske proizvodnje. Prepoznatljivi smo i po mirisima eteričnih ulja mediteranskog bilja: lavande, ružmarina, kadulje, bosiljka, mažurana, lovora i mente.

Prirodni mirisi puno su kompleksniji od sintetskih, stvaraju osjećaj ugode, djeluju opuštajuće te uz to imaju antibakterijska i antivirusna svojstva.

Zašto bi svako domaćinstvo trebalo imati vaše proizvode?
Poznato je da kemikalije, umjetni mirisi, boje i razni stabilizatori oslabljuju imunitet i uzrokuju kožne alergije, ali je manje poznato da kemikalije iz deterdženta za pranje suđa, ruku, kupaonice, rublja ulaze u tijelo preko kože i čine štetu kardiovaskularnom, respiratornom sustavu i negativno djeluju na hormonalni sustav.

Možemo se pohvaliti da su naši proizvodi pročišćeni od apsolutno svih umjetnih mirisa, boja, kemikalija i fosfata. Osim toga, kada prestanete doživljavati čišćenje kao neželjenu aktivnost, postajete opušteniji u svakodnevnim situacijama, s nama se sve može srediti bez muke.

image
- Posebno nas oduševljava kada nam se javljaju osobe sa zdravstvenim problemima sa svjedočanstvima o tome kako više ne peru s rukavicama - kaže Amina
Privatna arhiva


Radite li na nečem novom?
Kao tvrtka biotehnologa, usredotočeni smo na pružanje eco-tech rješenja koja omogućuju održivost, ali istodobno omogućuju da eko bude zabavno i hip. Zadnjih pola godine intenzivno radimo na tom plastic free, zero waste projektu i za nekoliko tjedana prvi takve vrste, zero waste proizvodi za osobnu higijenu i čišćenje kućanstva trebali bi se pojaviti u maloprodaji.

Uspjeli smo zadržati potpuno prirodne formulacije koje jednako učinkovito obavljaju svoju funkciju, a dolaze u vidu doza topivih u vodi iz slavine i time u potpunosti eliminiraju plastičnu ambalažu, boce, smanjuju količinu kućnog otpada, omogućuju uštede...

image
S pero® proizvodima s radošću se čisti
Privatna arhiva


Vaši kupci će, dakle, sami sudjelovati u procesu izrade sredstava za čišćenje ili gela za tuširanje?
Da, dovoljno je uliti vodu u bocu, usuti prašak iz vrećice, lagano promućkati i spremno je za korištenje. Da bude još zanimljivije, proizvode za osobnu higijenu punimo integralnim, neprerađenim superfood sastojcima u njihovom punom obliku pa zadržavaju sve blagodati za kožu i ostala osjetila.

Mislim da donosimo veliku prekretnicu u branši osobne higijene i kućanstva, koja pruža ljudima alat za stvaranje bolje budućnosti.

Voliš ovakve teme? Svaki dan donosimo nove! I sve su na našem portalu https://slobodnadalmacija.hr/budi-slobodna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 11:23