Znanje je moć, i što ga više imate spremniji ste na izazove koji su pred vama.
Mikro, mala i srednja poduzeća u kombinaciji s turizmom temelj su hrvatskog gospodarstva. A, upravo je njih pandemija virusa COVID-19 najjače udarila.
Većini poduzeća nedostajalo je kako sredstava, tako znanja i iskustva za nositi se s naglim promjenama na tržištu što je ukazalo na potrebu za realizacijom programa koji bi pomogao pogođenim akterima nositi se s iznimno izazovnim okolnostima.
Odgovor je stigao iz Mastercarda u obliku Uplift akademije, a sve s ciljem pozitivnog utjecaja tamo gdje je najpotrebnije.
Naime, u sklopu platforme Uplift osmišljen je poseban edukativni program, Uplift akademija, jedina edukacija te vrste u Hrvatskoj koja svoj program temelji na modernom pristupu, uzimajući u obzir aktualne tržišne trendove, ali i specifičnosti turističkog sektora. Online program u trajanju od 20 tjedana i ukupno 210 sati provodi Algebra, prvu generaciju čini 40 stipendista, startala je u listopadu 2021., a trajat će do travnja ove godine.
Među njima nalazi se i osam poduzetnih gracija iz Dalmacije.
Cvita Bokšić (ugostiteljstvo) i Sanja Protić (OPG) posluju na Korčuli. Nataša Brnas (ugostiteljstvo i zdrava prehrana) i Marija Antunović (artizanska proizvodnja slastica, sladoleda i kruha) na Pelješcu. A, Nataša Brailo (turistički obrt), Nikolina Farčić (organizacija događaja), Barbara Lončarić Lučić (iskustveni turizam i usluge za digitalne nomade) i Jelena Pavlović Svetina (turistička MICE agencija) svoje tvrtke imaju u Dubrovniku.
Osim što sve rade u turizmu i ugostiteljstvu, dodatno ih je spojilo upravo pohađanje Uplift akademije za koju jednoglasno kažu kako im je otvorila nove vidike…
Nikolina Farčić naglasila je kako prva snaga ove vrste edukacije leži u „upoznavanju, umrežavanju, razumijevanju i tom divnom osjećaju da u tom svijetu poduzetništva i izazova sa svim njegovim problemima i zahtjevnosti, jednostavno niste sami“.
- Akademija mi je otvorila ove vidike i omogućila da na jednom mjestu upoznam sličnosti i razlike turizma u Istri, Dalmaciji i na kontinentu – kazala je, pak, Nataša Brnas, dok je Cvitu Bokšić oduševilo upoznavanje s novim digitalnim alatima, treniranje u teamovima, te učenje ostalih tajni poduzetničkog svijeta, onih koje im konstantno trebaju u zahtjevnom poslovnom životu.
Sve su ovo uspješne, obiteljski i poslovno realizirane žene. Te su stavke negdje u svijetu lakše ostvarive, negdje teže. Gdje je tu, pak, Hrvatska?
- Okruženje u kojem živim je najljepše na svijetu. Imala sam priliku studirati, raditi i putovati po Europi i SAD-u i ne znam zemlju koja, pod uvjetom da si financijski osiguran, nudi tako visoku kvalitetu života - Hrvatska je sigurna, šarolika i bogata kulturom, netaknutim prirodnim ljepotama, kvalitetnom hranom, divnom gastronomijom, srčanim ljudima... Ali, okruženje u kojem RADIM je izrazito zahtjevno, izazovno i svakodnevno se borimo s vjetrenjačama da bismo funkcionirali i napredovali. Mislim da okruženje nije dovoljno nastrojeno mikro i malom poduzetništvu i poduzetnicima, posebno ako uzmemo u obzir da mi činimo preko 90% hrvatskog gospodarstva – pojasnila je Marija Antunović.
Sanja Protić dodaje kako u pravom poslovnom mindsetu prepreka nema.
- Poduzetnici, bez obzira na spol, su jednostavno ljudi koji u svom okruženju vide prilike. Zbog toga bih voljela da se već s djecom u vrtiću počne raditi na buđenju poduzetničke svijesti, a kasnije I kroz školovanje jer se već maloj djeci može ukazati na prilike kako mogu iskoristiti resurse oko sebe – kazala je Sanja koja bi znala zbog obveza propustiti pokoje predavanje Uplift akademije, ali nije zaostala jer su se ista – snimala.
Pored izazovnog lokalnog okruženja, tu je i šira slika, tmurno oslikana pandemijom Covid-19 virusa koja je bitno utjecala na turistički i ugostiteljski sektor. Ali, prepreke često mogu postati prilike. To je upravo uradila Barbara Lončarić Lučić koja je iskoristila hrvatsku „vizu za digitalne nomade i proširila poslovanje“.
- Tako je 10 posto od ukupno izdatih dozvola za boravak u svrhu digitalnih nomada u 2021. došlo preko naše agencije na što smo iznimno ponosni – pohvalila se. I nije jedina, sve su se naše poduzetne gracije snašle u pandemiji. Neke su, poput Jelene Pavlović Svetine, se morale udaljiti od „core businessa“.
- Da bismo prebrodile krizu morale smo se prilagoditi tržištu i udaljiti od „core business-a“ obzirom da je naše ciljano tržište za koji imamo „ispečen zanat“ je ušlo u svojevrsnu hibernaciju ili se prebacilo u virtualni svijet na koji nismo imale u tom trenutku logistiku. Poslovne grupe se sad već polako vraćaju, a mi se nadamo da neće više biti opasnih varijanti Covida, koje bi nam mogle opet „zaustaviti“ život i poslovanje.
Nataša Brailo, pak, je uvidjela nove trendove i odmah ih iskoristila.
- Uvidjela sam nove trendove, čak sam provela i pravo sociološko istraživanje o navikama turista s luzofonskog tržišta, koji su mi dali viziju što oni očekuju od nas i od naše destinacije. Ono u čemu vidim svoju digitalnu budućnost, pa i sadašnjost jer sam nešto već i pokrenula, jest popratni digitalni sadržaj koji može olakšati i obogatiti nečiji boravak u Dubrovniku. Kao i svih ovih godina, nastojim da sve smjernice budu lokalne, autentične i što manje široj publici prepoznatljive – kazala je Nataša.
A, upravo je „digitalno“ jedan od zajednički predznaka akademije i znanja koje pruža.
- U jednom sam odgovoru na Uplift intervju pokušala opisati svoj status - digitalna djevica koji sam edukacijom htjela promijeniti. Za neka znanja ipak treba, osim (sa)znanja imati i veliko iskustvo pa će većina nas zasigurno prepustiti taj segment u svom poslovanju digitalnim znalcima i profesionalcima. Ali prava vrijednost leži baš u povezivanju. Genijalnih poduzetničkih priča tu ima i to su vrlo mlade, ali jake snage nekih novih poduzetničkih pothvata. Šaroliko i veselo društvo, energija slobode koja nema granice. Divno mi je slušati i gledati te mlade ljude na Uplift edukaciji koji su u svojim ranim dvadesetima već u poduzetništvu i imaju još milijun ideja na čekanju – kazala je Farčić.
Prepreka u poduzetničkim vodama ima, bez obzira na spol, ali briga o obitelji je, barem na ovim prostorima i dalje većinom na ženama. Time je uloga poduzetnice i teža.
- Najveća moja pobjeda je što sam uspjela uskladiti majčinstvo i business. Odnosno biti majka dvojici predivnih sinova i uspješna poslovna žena. Stoga, žene, budite hrabre i ustrajne. Vjerujte u sebe, slijedite svoje snove, krčite si put pred sobom i nikada ali baš nikada ne odustajte – poručila je za kraj Cvita Bokšić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....