Najviše prometnih nesreća događa se u prvim danima velikog zahlađenja, kad se mnogi zateknu u autima na ljetnim ili istrošenim gumama. Nažalost, često se zanemaruje važnost zimskih guma, jer automobil se podloge drži površinom četiri ljudska dlana. Prometna nesreće se događa jednom, u konkretnim uvjetima, neovisno o datumu u godini. A klimatske su promjene dovele do neobičnih situacija, pravih zimskih uvjeta na pojedinim prometnicama već početkom rujna. Najavljene su dodatne vremenske devijacije, s rekordno niskim temperaturama za ovo doba godine, što povećava rizik da se neočekivano zateknete u pravim zimskim uvjetima, piše Autoportal.
Dovoljna je samo jedna situacija, da se iznenada nađete na kolniku prekrivenom hladnom kišom ili susnježicom, pri temperaturi nižoj od +7°C, kada ljetne gume gube bitna svojstva prianjanja na kolnik. Tada se naglo smanjuje koeficijent trenja između kotača i podloge, produljuje se zaustavni put i vozilo može skrenuti s putanje, a vozač može potpuno izgubiti kontrolu nad vozilom – naletjeti na vozilo ispred, skrenuti na suprotni trak ili izvan ceste, naletjeti na pješaka… Zbog toga je, pogotovo ako putujete ne duži put, ljetne gume već sada izmijeniti zimskima (obveza je do 15. studenoga).
Zimske gume imaju gaznu plohu prilagođene geometrije, s uzdužnim, poprečnim i kosim utorima, te lamelarnom strukturom prianjajućih blokova, a izrađena je od mekšeg materijala, s velikim udjelom dobro prianjajuće silike. Time osiguravaju dobru drenažu vode i snijega između kolnika i gazne plohe te znatno bolje prianjaju od ljetnih, smanjujući rizik proklizavanja i gubitka kontrole na hladnom i skliskom kolniku. Neprocjenjiva je korist tada imati zimske gume na kotačima.
Zimske gume s mekanim slojem silike bitno skraćuju zaustavni put te sprječavaju zanošenje Mnogi ne znaju da su zimske gume iznimno korisne već pri temperaturama nižim od +7°C. Uz gume je podjednako važna dobra montaža te balansiranje i podešavanje geometrije ovjesa…
Sve drugo može biti besprijekorno, i kočnice, i ovjes, i upravljač, ali ako su gume loše, vožnja je pogibeljna. Kad loša guma počne klizati, vozač je u pravilu bespomoćan. Mnogi misle da je razlika samo u izvedbi gazne površine, odnosno obliku i dimenzijama ‘šara’. Veća je razlika u materijalu gaznog sloja!
Za vlasnike automobila, koji redovito mijenjaju ljetne gume zimskima, i obrnuto, nema dodatnog troška. Zimske gume, koje se ubrzano troše i nemaju dobra svojstva (postaju premekane) pri visokim temperaturama, sada već mogu funkcionirati u propisanim uvjetima, bez dodatnog trošenja i za koliko se, trošenjem, skraćuje njihov vijek, produljuje se vijek skinutim ljetnima. Dakle, iz svih je razloga preporučljivo već sada ljetne gume izmijeniti zimskima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....