Lijepa tradicija duga više od 50 godina ovoga je proljeća doživjela novo poglavlje. Hrvatski autoklub i brojni europski partneri tako su na posljednjem testu dječjih autosjedalica temeljito obradili 24 proizvoda svih veličina, koje su analizirali u četiri glavne kategorije: sigurnost (frontalni i bočni sudari), jednostavnost uporabe (čišćenje i završna obrada), ergonomija, te štetni sastojci - piše HAK Revija.
Zanimljivo da već četvrti puta zaredom nismo dobili dječje sjedalice s ocjenama vrlo dobar (maksimalna) i zadovoljavajuće, ali su rezultati svejedno iznimno pozitivni, budući da je čak 15 modela proglašeno dobrima, sedam ih je zadovoljavajućih, a samo dva su loša. Drugim riječima, samo dva proizvoda na ovom testu nisu ispunila zakonodavni i sigurnosni minimum, odnosno čak 92% proizvoda je ispunilo očekivanja kupaca. Oba kritična modela (Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist i Silver Cross Discover i-Size) ocjenu loš su dobili iz istog razloga – navlake kontaminirane štetnim sastojcima.
Video pogledajte OVDJE.
Kada već spominjemo najlošije, onda svakako naglasimo da su prvi među jednakima bili Nuna Pipa Urbn (prosječna ocjena 1.6), te Cybex Cloud G i-Size+ Base G i Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base (oba po 1.8). Kao kuriozitet istaknimo da najbolja dječja autosjedalica na ovom testu Nuna Pipa Urbn niti u jednoj od četiri glavne kategorije nije dobila maksimalnu ocjenu vrlo dobar (za razliku od nekih konkurenata), ali se očito radi o kompletnom, kvalitetno izrađenom i dobro izbalansiranom proizvodu.
Pojedinačno analizirajući svaku kategoriju, vidjet ćemo da su se na području sigurnosti posebno istaknuli Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base, Avionaut Cosmo, Cybex Cloud G i-Size, Lionelo Astrid i-Size i Maxi-Cosi Pebble 360 Pro2, dok je i ovdje podbacio već spomenuti Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist. Po jednostavnosti uporabe definitivno se izdvojio Maxi-Cosi RodiFix Pro2, dok je na donjem kraju ovog spektra Britax Römer Safe-Way M. Na polju ergonomije briljirao je Cybex Cloud G i-Size, a razočarao nije nitko, što je svakako dobra vijest. Na koncu, u kategoriji štetnih sastojaka gubitnike smo već spomenuli, dok je pobjednika, s maksimalnom ocjenom vrlo dobar, čak 16 (uz šest dobrih).
Sve 24 dječje autosjedalice s ovog testa izrađene su sukladno novoj UN regulativi broj 129, budući da se od početka rujna prošle godine prema staroj UN regulativi broj 44 u Europskoj uniji više ne smiju niti proizvoditi, niti uvoziti. Ti će modeli smjeti biti na policama trgovina sve do kraja kolovoza ove godine, ali su njihove količine već sada ograničene, što predstavlja poseban problem za roditelje s djecom do četiri godine starosti te ujedno vlasnicima bitno starijih automobila, koji nisu opremljeni Isofix sustavima. Taj se problem trenutno može premostiti modelom Britax Römer King Pro, koji ima mogućnost montaže u vozila pomoću sigurnosnog pojasa s tri točke vezivanja.
Inače, i ovaj test je pokazao da postoje prilične razlike u kvaliteti dječjih autosjedalica, te da nisu baš svi modeli ispunili stroge norme u svim kategorijama. Stoga bi, prije donošenja odluke, bilo korisno oboružati se dodatnim informacijama, te svakako isprobati proizvod na prodajnom mjestu. Otići u trgovinu s vlastitim vozilom i djetetom pod ruku bilo bi pametnije od online kupnje, bez obzira koliko nam se u prvom trenutku činilo da možemo financijski uštedjeti.
Na koncu, u posljednjih 10-ak godina kroz naše je testove (dva puta godišnje) ukupno prošlo oko 450 različitih modela svih veličina i vrsta, te će se među njima sigurno pronaći oni koji vam odgovaraju. Bezimeni proizvodi od egzotičnih proizvođača pronađeni u bespućima interneta, koliko god cjenovno bili pristupačni, definitivno se ne preporučuju.
Međutim, kada već pronađete autosjedalicu koja odgovara vama, a posebno djetetu, onda ju je bitno kvalitetno montirati u vozilo te slijediti sva uputstva. To je od krucijalne važnosti u slučaju kada dođe do nesreće, jer samo ispravno instaliran proizvod može pružiti maksimalnu sigurnost vašem mališanu - piše HAK Revija.