Njemački proizvođač luksuznih automobila Audi odustao je od potrage za ulagačem u tvornicu u Bruxellesu i planira je zatvoriti početkom iduće godine u sklopu smanjenja troškova u matičnoj Volkswagen grupi.
Početkom srpnja grupa Volkswagen, Audijeva krovna tvrtka, naznačila je da bi mogla zatvoriti tvornicu Audija u Bruxellesu zbog naglog pada potražnje za luksuznim električnim automobilima.
Otprilike dva i pol mjeseca kasnije objavili su da će prodati tvornice i šef proizvodnje Gerd Walker rekao je da su krenuli u potragu za mogućim ulagačima.
Tvornica u Bruxellesu proizvodi samo Audijev električni sportski terenac SUV Q8 e-tron, a matična grupa VW ne planira na toj lokaciji proizvoditi druge modele, poručili su u rujnu, uz napomenu da "trenutno" ne postoji ekonomski održiva alternativa za njezinu upotrebu unutar grupe.
Pogon je smješten na razmeđi stambene četvrti, željezničke pruge i autoceste, što otežava njegovo širenje. Troškovi logistike znatno su pak veći nego na drugim lokacijama zbog malog broja lokalnih dobavljača, naglasili su u Audiju.
U utorak uprava je objavila da odustaje od potrage za ulagačem.
- Potencijalni investitor iz sektora komunalnih vozila povukao je pismo interesa. Nijedan potencijalni investitor nije pokazao zanimanje za pogon pa je aktivna potraga (...) završena - izvijestili su.
Audijeva uprava pregovarala je u protekla četiri mjeseca o s radničkim vijećem i sindikatima o planu za zbrinjavanje 3.000 radnika i dogovoreno je da nitko ne smije dobiti otkaz do kraja godine.
Troškovi logistike jako su pak veliki zbog malog broja dobavljača u relativnoj blizini pogona, koji je smješten uz naselja, željezničke linije i autocestu pa se ne može širiti.
Audi nije utvrdio ni moguću alternativu namjenu.
Uprava paralelno razgovara s radničkim vijećem u središnjici u njemačkom Ingolstadtu o opcijama koje bi otklonile otkaze u njemačkim tvornicama.
Audi u Njemačkoj zapošljava oko 54.000 radnika.
Početkom mjeseca izvijestili su da im se operativna dobit u trećem tromjesečju gotovo ‘istopila‘, kliznuvši na samo 106 milijuna eura, zbog troškova zatvaranja pogona u Bruxellesu i oštrog pada prodaje.
Zatvaranje tvornice u Bruxellesu rezultiralo je troškovima od 1,2 milijarde eura, naveo je financijski direktor Juergen Ritterberger.
Glavna je zadaća uprave trenutno poboljšati učinkovitost i konkurentnost, rekao je Ritterberger, naglasivši i da neće otpuštati radnike do 2029., kao što su se bili i obavezali, i da će zadržati pripravnike.