Brzina po cestama, posebno kada se lako gubi kontrola može biti čest faktor smrtnosti. Uvjerili smo se koliko nekontrolirana jurnjava može biti štetna i pogubna, a da se istovremeno ne dobije ništa posebno vremena. Koje se često koristi kao opravdanja za prebrzu vožnju.
Njemačka je, pak, država poznata i po činjenici da postoje dijelovi autocesta gdje su ukinuta sva ograničenja, vozi se doslovno „koliko hoćete i koliko vam automobil može“. Naravno samo po nekim dionicama, nemojte ovo uzimati kao nešto što je uobičajeno po svim autocestama.
Međutim nedavno se pokrenula i rasprava o uvođenju ograničenja brzina na svim dijelovima autocesta. Razlog je sve veći broj automobila na cestama i sve veće brzine koje postižu. No sve se to vrlo brzo okrenulo, situacija baš i nije tako problematična kako se promišljalo u prvi mah.
Pažljivim promatranjem stanja na auto cestama došlo se do zaključka da se u „Njemačkoj ionako vozi sporo i nema potrebe za novim ograničenjima. Uz to se nadovezala izjava i ministra prometa Njemačke Volkera Wissinga.
- Ključna je osobna odgovornost građana, sve dok nema opasnosti za druge. Država se tu ne bi trebala miješati. Veće cijene energije već su uzrokovale da mnogi ljudi voze sporije, kako bi uštedjeli gorivo. S električnim automobilima, osim toga, ljudi ne voze brzo jer troši domet i baterije – istakao je Wissing..
Teško je argumentirano pobiti ovakvo razmišljanje. Prebrzom vožnjom se zaista troši puno više. Na neki način su građani samo sebi napravili ograničenje brzine, te bi neki zakon postao svrha samom sebi. Stoga od svega neće biti ništa, oni koji budu imali „s čim potegnuti“, imat će i mjesto, dok će se ostali držati svih ostalih propisa koji već odavno vrijede o njemačkim autocestama.