Od 1975. Volkswagen Polo oduševljava generacije i postao je pionir u svojoj klasi: uvijek je bio sinonim za pristupačnu mobilnost, bezvremenski dizajn i pionirsku tehnologiju. S više od 20 milijuna prodanih vozila u šest generacija, Polo se etablirao kao jedan od najuspješnijih modela u svojoj klasi. Volkswagen 2025. godine slavi 50. obljetnicu malog kompaktnog vozila.
Kada je 70-ih godina trebalo zamijeniti Volkswagen Bubu, Volkswagen je u rukavu imao nekoliko spremnih modela: Passat je stigao na tržište 1973., godinu dana kasnije stigao je Golf, dok je Polo predstavljen 1975. Niti jedno vozilo dotad nije bilo tako kratko i profinjeno. Pozicioniran klasu ispod modela Golf, Polo je savršeno zaokružio tada novu obitelj modela s pogonom na prednje kotače. 50 godina kasnije u svojoj šestoj generaciji, Polo je dokazao kako se malo vozilo može samouvjereno nametnuti na dopadljiv način. Brojka od više od 20 milijuna prodanih vozila govori sama za sebe.
Pristupačna mobilnost i inovacije: vozilo za svakoga
Polo ne predstavlja samo tehničke inovacije, već i pristupačnu mobilnost za svakoga. S najsuvremenijom tehnologijom i dobrim omjerom uloženog i dobivenog, Polo je kroz generacije pridonio individualnoj mobilnosti. Bilo kao vozilo za prve sate vožnje u autoškoli, za sportski užitak u vožnji ili kao obiteljsko vozilo – Polo je stvarao uspomene i nastavit će biti svestrani suputnik i u budućnosti.
Pogled unatrag: malo vozilo za veliki uspjeh
Malo vozilo predstavljeno u ožujku 1975. temeljilo se na modelu Audi 50. U malo izmijenjenom obliku krenuo je u serijsku proizvodnju u Wolfsburgu kao Volkswagen Polo i brzo je unio dašak svježine u segment malih vozila. Čistim dizajnom i visokom funkcionalnošću pogodio je duh vremena. Učinkovito, praktično i pristupačno, lagano vozilo karakterizirale su i agilnost, vrlo dobre karakteristike upravljanja i ekonomični motori. Osnovne vrline koje od tada nastavljaju priču o uspjehu.
Razvoj kroz šest generacija
Sa svakom se generacijom malo vozilo dodatno razvijalo. Polo II donio je brojna poboljšanja od 1981. nadalje, uključujući više prostora i komfora te modernizirane motore. Godine 1987. ograničena specijalna serija Polo Coupé GT G40 predstavljena je sa spiralnim kompresorom koji je osiguravao više snage. U trećoj generaciji iz 1994. uslijedio je još jedan skok naprijed, također u tehnološkom smislu. Polo III bio je jedno od prvih vozila u svojoj klasi s inovativnim sigurnosnim značajkama poput zračnih jastuka.
Godine 1998. Polo je prvi put bio dostupan kao GTI. Uz značajno povećanje veličine, četvrta generacija nudila je novu razinu komfora i sigurnosti od 2002., s prednjim i bočnim zračnim jastucima, servoupravljačem i ABS-om u serijskoj opremi. Polo V uveo je niz digitalnih inovacija: od 2009. infotainment i sustavi potpore za vozača učinili su vožnju komfornijom no ikad. Polo V također je oduševljavao u motosportu: s modelom Polo R WRC Volkswagen je od 2013. četiri puta zaredom osvojio naslov Svjetskog prvaka u reliju.
Šesta generacija temeljila se na modularnoj poprečnoj platformi (MQB) i postavila je nove standarde 2017. u pogledu povezivosti, sigurnosti i dinamike vožnje. Polo je postao još digitaliziraniji i inovativniji s redizajnom iz 2021. Kompaktno se vozilo može pohvaliti sustavima potpore i komfornim sustavima koji su inače dostupni samo u višim klasama vozila
Živa povijest
Volkswagen Classic prati Polo u njegovoj obljetničkoj godini te će u sljedećim mjesecima predstaviti povijesne modele iz vlastite kolekcije. Bremen Classic Motorshow održava se od 31. siječnja do 2. veljače 2025. Tamo će biti izložena dva rana primjerka: Oceanic Blue Polo L iz 1975. i jedinstveni Hill Climb Polo iz 1977. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....