Nekoliko vodećih kineskih proizvođača će se fokusirati na veću prodaju automobila s hibridnim pogonom u EU. Ovim potezom Kinezi žele izbjeći nove carine na električne automobile koje izvoze u Europu.
U kontekstu tenzija između EU i Kine oko novih carina na električne automobile koji se uvoze u Europu, nekoliko proizvođača u toj azijskoj državi sada je počelo igrati na drugu kartu. Naime, sada će se ključni kineski brendovi fokusirati na uvoz većeg broja hibridnih modela. U EU automobili s ovom vrstom motora, čak i oni koji dolaze iz Kine, ne podliježu novim carinama. S druge strane, Kinezima odgovara rast prodaje hibrida, posebno što su hibridi u posljednja dva mjeseca preuzeli vodeću poziciju od benzinaca. Svako treće prodano vozilo u listopadu u Europi je imalo ovaj sve popularniji pogonski sklop.
Novi porezi su stupili na snagu u srpnju, a prvotno su bili privremeni. Počevši od kraja listopada, EU je uvela konačne carine na sve električne automobile proizvedene u Kini. Ovi nameti važe narednih pet godina i primjenjuju se uz postojeću tarifu od deset posto za uvoz automobila koji dolaze izvan EU.
Prema novim podacima Kineskog turističkog udruženja (CPCA), u Europu je od srpnja do listopada izvezeno 65.800 automobila s hibridnim pogonom. To predstavlja utrostručenje izvoza ovih automobila na Stari kontinent u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.
Automobili s jednostavnim hibridnim i plugin hibridnim motorima su činili 18 posto kineske prodaje automobila u Europi u trećem kvartalu ove godine. Zbog toga se udio ovih vozila udvostručio u odnosu na prva tri mjeseca ove godine, kada je prodaja kineskih hibridnih automobila u Europi činila samo devet posto ukupne prodaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....