Europska automobilska industrija mogla bi se suočiti s kaznama od 15 milijardi eura budući da je usporavanje potražnje za električnim vozilima rezultiralo višim emisijama štetnih plinova, upozorio je izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.
Proizvođači automobila u EU moraju iduće godine dodatno smanjiti emisiju ugljičnog dioksida, s ovogodišnjih 116 grama na 94 grama po kilometru.
- Ako električna vozila ostanu na današnjoj razini, europska industrija možda će morati platiti 15 milijardi eura kazni ili odustati od proizvodnje više od 2,5 milijuna vozila - upozorio je u subotu šef Renaulta.
- Tempo usvajanja električnih vozila upola je slabiji no što bi bilo potrebno da se postignu ciljevi koji bi nas poštedjeli kazni - rekao je de Meo, ujedno predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Prekoračenje maksimalne dopuštene razine CO2 može rezultirati kaznom od 95 eura po prekoračenom gramu po kilometru, pomnoženo s brojem prodanih vozila.
To bi za velike proizvođače automobila značilo kazne koje bi se mjerile u stotinama milijuna eura.
- Svi govore o 2035. godini, od koje nas dijeli deset godina, a trebali bismo govoriti o 2025. budući da već sada imamo problema - rekao je de Meo.
- Treba nam malo fleksibilnosti. Jako je opasno kada postavljate rokove i određujete kazne, bez imalo fleksibilnosti - dodao je.