BMW je predstavio četvrtu generaciju (G45) svog SAV-a (Sports Activity Vehicle) srednje veličine - BMW X3. Uz veću sportsku privlačnost, vizualni dojam i svestranost više nego ikada, X3 je svestrani automobil za svakodnevnu upotrebu, aktivnosti u slobodno vrijeme i putovanja. Novi dizajnerski jezik daje novom X3 znatno poboljšanu vanjsku prisutnost i dinamičnu gracioznost.
Novi BMW X3 najavljuje velika poboljšanja u učinkovitosti i dinamičkim performansama sa svojom širokom linijom modela. Portfelj pogonskih sklopova ne uključuje samo visoko učinkovite benzinske i dizelske motore, već i najnoviju generaciju plug-in hibridnog sustava koji omogućuje novi BMW X3 30e xDrive (potrošnja, ponderirana i kombinirana: 24,0 – 22,3 kWh/100 km i 1,1 – 0,9 l/100 km; emisije CO2, ponderirane i kombinirane: 26 – 21 g/km u ciklusu WLTP; potrošnja goriva s praznom baterijom: 7,9 – 7,2 l/100 km u ciklusu CO2 za postizanje električnog dometa od 81 – 90 km u WLTP ciklusu. S povećanjem pogonske snage na 293 kW/398 KS i dinamičkim performansama koje zasjenjuju svoje konkurente, novi model BMW X3 M50 xDrive M Performance (potrošnja goriva, kombinirano: 8,3 – 7,7 l/ 100 km; emisije CO2, kombinirano: 189 – 175 g/km u WLTP ciklusu) je vrlo uvjerljiv. Novi BMW X3 duži je za 34 mm od svog prethodnika s 4755 mm, dok je širina povećana za 29 mm na 1920 mm. Zajedno s padom visine vozila od 25 mm na 1660 mm i širim tragovima, ovo daje vrlo snažan i sportski izgled.
Velika BMW ‘bubreg‘ rešetka na uspravnom prednjem kraju novog BMW-a X3 daje dojam sigurne prisutnosti. Nova struktura za unutrašnjost rešetke, koja se sastoji od vertikalno i dijagonalno raspoređenih šipki, dodaje svježi dodir. Prilagodljiva LED prednja svjetla s nezasljepljujućim matričnim dugim svjetlima, funkcijama urbanog svjetla i svjetla za zavoje, plus detalji u plavom dizajnu dostupni su kao opcija, kao i svjetla M Shadowline. Sve varijante modela osim BMW-a X3 M50 xDrive dolaze s završecima ispušnog sustava integriranim izvan vidokruga u stražnju prečku. Svježa interpretacija karakteristične grafike u obliku slova T i zasićene vodoravne trake s integriranim pokazivačima smjera pomažu stražnjim svjetlima dati vrlo moderan izgled.
Kabina novog BMW-a X3 spaja robusnu SAV funkcionalnost s velikom prostranošću i vrhunskim ambijentom punim individualnog stila. BMW zakrivljeni zaslon, BMW Interaction Bar, upravljači s ravnim rubom na dnu i ručica mjenjača novog izgleda ključni su elementi modernog pogleda kokpita na karakteristični BMW dizajn usmjeren na vozača. Ostale karakteristike specifične za model uključuju svjetlosne elemente u kontrastnoj boji na središnjoj konzoli i oblogama vrata. Ova nova značajka dizajna nalazi se prema prednjem dijelu vozačevih i suvozačevih vrata, gdje čini obrub oko funkcijskih tipki, kontrolera ventilacije, ventilacijskih otvora i robusnih otvarača vrata koji se obično nalaze na BMW X modelima.
Pogonski sustav u BMW X3 30e xDrive plug-in hibridu sastoji se od 2,0-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora u kombinaciji s električnim motorom integriranim u osam-stupanjski Steptronic mjenjač. Oni udružuju snage kako bi generirali izlaznu snagu sustava do 299 KS (220 kW). Uz pomoć najnovije generacije BMW eDrive tehnologije i adaptivne rekuperacije, novi BMW X3 30e xDrive postiže električni domet od 81 – 90 km (WLTP), što je znatno duže nego što je mogao ponuditi njegov prethodnik. Njegova kombinirana jedinica za punjenje standardno omogućuje AC punjenje od 11 kW. Plug-in hibridni model također dolazi pripremljen za pametno punjenje s opcijom Connected Home Charging.
Vrhunski model, novi BMW X3 M50 xDrive, ima najsnažniji redni benzinski motor sa šest cilindara dosad ugrađen u model M Performance. 3,0-litreni M TwinPower Turbo agregat povezan je s 48V blagom hibridnom tehnologijom. Njegova maksimalna snaga od 398 KS (293 kW) usmjerava se na cestu putem Steptronic Sport mjenjača s osam stupnjeva prijenosa i BMW xDrive inteligentnog pogona na sve kotače. BMW X3 M50 xDrive ubrzava do 100 km/h iz stanja mirovanja za 4,6 s.
Sustavna elektrifikacija za benzinske i dizel motore, osam-stupanjski Steptronic mjenjač i BMW xDrive pogon na sve kotače kao standard. 48V blaga hibridna tehnologija također daje svim ostalim varijantama novog BMW-a X3 poboljšanu učinkovitost i brzu isporuku snage. Omogućuje 2,0-litrenoj četverocilindričnoj benzinskoj jedinici u novom BMW-u X3 20 xDrive (potrošnja goriva, kombinirana: 7,6 – 6,9 l/100 km; emisije CO2, kombinirana: 172 – 156 g/km u WLTP ciklusu) da generira maksimum snage od 208 KS (153 kW).
To znači vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 7,8 s. Četverocilindrični dizelski motor, također s obujmom od 2,0 litre, ispod poklopca motora novog BMW-a X3 20d xDrive (potrošnja goriva, kombinirana: 6,5 – 5,8 l/100 km; emisije CO2, kombinirana: 171 – 153 g/km u WLTP ciklusu) daje najveću snagu od 197 KS (145 kW). Dizelski model ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,7 s. Redni dizelski motor sa šest cilindara bit će dodan u liniju za novi BMW X3 u ljeto 2025.
Sve pogonske jedinice povezane su s osmerostupanjskim Steptronic mjenjačem uključujući standardne poluge za mjenjač na upravljaču. Sve varijante modela također imaju koristi od potpuno varijabilne raspodjele pogonske snage putem BMW xDrive inteligentnog sustava pogona na sve kotače kao standardne opreme.
Njegovo lansiranje na tržište započet će u Europi i SAD-u u četvrtom tromjesečju 2024., a na brojnim drugim tržištima od siječnja 2025. Cijene zasad nisu objavljene, niti točan datum dolaska na hrvatsko tržište.