StoryEditorOCM
Auto-motosvjetska premijera

Audi osvježio e-tron GT: sportski top model čudesnih performansi, dosta većim dometom i brzim punjenjem

Piše Robert Radica
19. lipnja 2024. - 14:45

Audi je osvježio e-tron GT quattro, električni i sportski top model koji je imao premijeru 2021. Ovaj Gran Turismo s četvero vrata kombinira dizajn sa snažnim pogonskim sustavom i dinamičnim upravljanjem. Nove verzije značajno poboljšavaju domet, performanse, punjenje i upravljivost sportskog vozila. S modelom RS e-tron GT performance, Audi na tržište donosi svoj prvi potpuno električni model RS performance.

Nove varijante e-tron GT serije kombiniraju progresivan dizajn s inovativnom tehnologijom, a svaka ima prepoznatljiv izgled, novi Audi S e-tron GT predstavlja elegantan sportski duh. Novi Audi RS e-tron GT sada je i sportskiji. Sam njegov prednji dio ima mnogo radikalniji izgled. Stražnji dio RS e-trona GT donosi elemente iz motorsporta. Aerodinamični difuzor odražava temu trodimenzionalnih učinkovitih elemenata u prednjem dijelu, kao što su lamele u obliku slova L, u stražnjem dijelu vozila.

image
Audi

Audi je također preradio ponudu kotača. Novi kotači s više krakova od 20 cola dostupni su za modele S e-tron GT i RS. Osim toga, Audi je dodao dva nova kotača sa šest dvokrakih krakova za RS modele. Kovani i brušeni kotači od 21 cola podsjećaju na takozvani ‘AVUS kotač‘, koji je Audi predstavio 1991. godine na studiji Audi Avus quattro. Sa svojim jasnim i beskompromisnim linijama, ovaj kultni kotač pripada DNK marke Audi. Cijela površina kotača je matirana i zatamnjena za RS e-tron GT performance, što pojačava sportske ambicije vozila.

Sinkroni motor s trajnim magnetom (PSM) koristi se kao elektromotor na prednjoj osovini modela S e-tron GT i RS e-tron GT i ima snagu od 176 kW (239 KS) svaki. Kao dodatnu značajku, RS e-tron GT performance ima modificiranu pogonsku elektroniku na prednjoj osovini s revidiranim pretvaračem impulsa za još veće struje pražnjenja. Sva tri derivata su učinkovitija, a istovremeno se mogu pohvaliti značajnim povećanjem snage i poboljšanim ubrzanjem.

Novorazvijeni električni motor na stražnjoj osovini, također sinkroni motor s trajnim magnetom (PSM). Iste je veličine kao i PSM u RS e-tron GT i RS e-tron GT performance s aksijalnom duljinom od 192 mm i promjerom od 230 mm. Dijelovi poput motora dolaze iz Premium Platform Electric (PPE) platforme. Svaki elektromotor ima snagu od 415 kW (564 KS). Oba elektromotora imaju rezerve snage za ekstremne situacije u vožnji. Maksimalna ukupna snaga pogonskog sustava u S e-tron GT je 500 kW (679 KS). RS e-tron GT postiže najveću električnu snagu od 630 kW (856 KS). RS e-tron GT performance daje snagu od 680 kW (925 KS). To ga čini najsnažnijim proizvodnim automobilom koji je Audi ikada napravio.

image
Audi

U sve tri varijante modela, potpuno električni Gran Turismo iz Audija nudi impresivne vozne performanse. S e-tron GT ubrzava od nule do 100 km/h za 3,4 sekunde, RS e-tron GT za 2,8 s. RS e-tron GT performance za samo 2,5 s. S e-tron GT postiže najveću brzinu od 245 km/h. RS modeli imaju najveću brzinu od 250 km/h.

Audi je smanjio težinu visokonaponske (HV) baterije dok je istodobno povećao njezinu gustoću energije. Unatoč većem udjelu energije, težina HV baterije smanjena je za devet kg na ukupno 625 kg. HV baterija ima bruto skladišni kapacitet od 105 kWh (neto: 97 kWh).  Audi je povećao maksimalnu snagu punjenja za 50 kW na 320 kW. Pod idealnim uvjetima, HV baterija obitelji e-tron GT može se napuniti od 10 do 80 posto u samo 18 min na stanici za punjenje velike snage (HPC). Za samo 10 min baterija se puni do dometa do 280 km. Opremljeno funkcijom Plug&Charge, vozilo automatski autorizira i aktivira kompatibilne stanice za punjenje kada je kabel za punjenje priključen. Nova HV baterija također ima znatno širi prozor za brzo punjenje. Čak i pri niskim temperaturama, automobil brže postiže vrlo visoke performanse punjenja.

image
Audi

Novi modeli Audi e-tron GT obitelji sada su dostupni za narudžbu. Cijene za S e-tron GT kreću od 126.000 eura, RS e-tron GT od 147.500 eura, a RS e-tron GT performance od 160.500 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 20:04