Turistička zajednica Šibensko - kninske županije, u suradnji sa sustavom lokalnih turističkih zajednica, pokrenula je projekt razvoja bike i hike segmenta turističke ponude, a koncipirana je i web-stranica koja obuhvaća sve informacije koje mogu biti od pomoći gostu koji poželi koristiti bilo koju od ovih aktivnosti. U županiji je trenutno trasirano više od 2450 km ruta, različitih profila, od cestovnih do MTB staza te su kategorizirane prema težini – lagane, srednje i teške. Prema istom principu trasirale su se i hike rute, ukupno njih 41, a većina ih je označena markacijama i velikom info tablom na početku staze.
PROJEKT RURAL EXPERIENCE – tematske rute Šibensko-kninske županije
Projekt označavanja kvalitete u ruralnom turizmu Šibensko-kninske županije pokrenut je 2017. godine od Turističke zajednice Šibensko-kninske županije u suradnji sa Šibensko-kninskom županijom i sustavom lokalnih turističkih zajednica. U projektu se posebna pozornost dala inventarizaciji turističke atrakcijske osnove, ponudi i posebnim oblicima ruralnog turizma te suradnji.
- Cilj organiziranja tematskih i kulturnih ruta Šibensko-kninske županije je tematski uvezati ponudu tradicijskih proizvoda na razini županije kao prepoznatljivog regionalnog turističkog proizvoda u smislu stvaranja turističkih atrakcija. Autohtono, lokalno i ekološko je ono što gost današnjice traži i treba, odnosno želi, a da pritom ne pita za cijenu. Mišljenja smo da je ovo dobar put razvoja ruralnog turizma i turističke ponude u županiji kojim će se stvoriti dobar imidž destinacije, a nakon obilaska terena, definirane su i vinska ruta, ruta sira, maslinovog ulja, drniškog pršuta te medna ruta – kažu iz Turističke zajednice ŠKŽ.
Projekt Taste like Dalmatia Šibenik projekt je brendiranja eno-gastro ponude u Šibensko-kninskoj županiji, a za cilj ima stvaranje prepoznatljivog brenda kuhinje i isticanje komparativnih prednosti područja, kao i dodatnu afirmaciju vrhunskih regionalnih namirnica i delicija poput janjetine, ekstra djevičanskog maslinovog ulja, sireva, vina autohtonih sorti i slično, odnosno jačanje eno i gastronomske ponude županije i stvaranje njene prepoznatljivosti kao destinacije bogate gastronomske ponude na globalnom turističkom tržištu.
- S obzirom na to da Šibensko-kninska županija obiluje brojnim lokalnim autohtonim sortama vina te da je ponuda vinarija koje nude vrhunska vina isključivo lokalnih sorti trenutno jako dobra, odlučili smo nakon velikog uspjeha dosadašnjih godina ponovno organizirati Dane otvorenih kušaonica Šibensko-kninske županije. U ovogodišnjem izdanju sudjelovalo je 15 vinarija od Rogoznice, Primoštena, Šibenika, Vodica, Murtera, Pirovca, Skradina do Drniša, Oklaja i Knina. Manifestacija je prepoznata i ocijenjena od domaćih posjetitelja, ali i stranih gostiju kao izvrstan događaj kojemu je cilj promovirati eno-gastro ponudu i upoznati se s pričama lokalnih vinarija. Kreirane su i dvije različite rute kako bi se stigle lakše posjetiti sve vinarije, i to Zelena ruta, koja je uključivala većinom vinarije u kontinentalnom dijelu županije i Plava ruta, koja je pratila vinarije u morskim destinacijama. Posjetitelji su bili izuzetno zadovoljni s obje verzije, te je atmosfera bila vrhunska, a osim posjetitelja, zadovoljstvo nisu krili ni vinari. TZŽ je ovom manifestacijom postigla efekt prepoznatljivosti i vidljivosti na enološkoj karti regije, te je najvažnije od svega što su regionalne autohtone sorte lokalnih vinara prepoznate od strane ugostitelja u županiji i susjednim županijama – zadovoljno nam pričaju iz Turističke zajednice.
Također, u sklopu projekta ‘’Taste like Dalmatia’’, organizirano je i pravo gastronomsko uživanje na manifestaciji ‘Pidoća & Debit se vole’ gdje su posjetitelji mogli uživati u specijalitetima od pidoća, odnosno dagnji i lokalnom vinu sorte ‘debit, a koja je specifična isključivo za područje Šibensko-kninske županije. Uz zalazak sunca, lijepu glazbenu podlogu, dobro društvo i skladne okuse Šibenčani i njihovi gosti ponovno su otkrili da se pidoća i debit vole, ali i da oni vole ovu dobitnu kombinaciju.
DALMATIA ŠIBENIK OUTDOOR FESTIVAL – razvoj aktivnog turizma i outdoor proizvoda
TZ Šibensko-kninske županije, u cilju razvoja aktivnog turizma, organizirala je i prvo izdanje Dalmatia Šibenik Outdoor festivala, u kojemu su partneri bili i TZ Grada Šibenika i TZM Zlarin. Festival je zamišljen tako da obuhvati različite sportske discipline, a koje će se u budućnosti razvijati kao dio aktivnog, odnosno outdoor segmenta ponude.
- Prvo izdanje festivala odvijalo se na ukupno tri lokacije - Malom Vignju na Jadriji, otoku Zlarinu te Baldekinu. Lokacije za održavanje sportskih natjecanja bile su pomno odabrane, a između ostalog uključuju i dva “stogodišnjaka”- Jadriju koja je lani proslavila stotu godinu gradskog kupališta te otok Zlarin, koji slavi 100 godina organiziranog bavljenja turizmom. Baldekin, gdje je košarkaški Mozart, Dražen Petrović, napravio svoje prve košarkaške korake, bio je logičan izbor za natjecanje u basketu. Bile su još četiri natjecateljske discipline, trail, sportsko penjanje, SUP i kajak. Organizirane su i besplatne radionice joge, sportskog penjanja, SUP-a i kajaka, te radionice za djecu. Više od 350 sudionika uživalo je u aktivnostima na otvorenom. Ove godine festival će se održati 7. i 8. listopada u Skradinu, gdje će također biti pripremljen vrhunski doživljaj u ponudi aktivnog odmora - zaključuju iz TZ-a Šibensko-kninske županije.